Lättläst
- Ansök om habilitering
- Det här kan du få hjälp med
- För föräldrar om habilitering
- För vuxna med funktionsnedsättning
- För barn och ungdomar om habilitering
- Vilka jobbar på habiliteringen
- Vi vill veta vad du tycker
- När du blir myndig
- Om du har barn och har funktionsnedsättning
- Om intellektuell funktionsnedsättning
- Samhällets stöd
Vi vill veta vad du tycker
Till längre text
Är du inte nöjd med din vård? Är det något vi kan göra bättre? Vi vill gärna att du berättar vad du tycker. Texten är på lättläst svenska.
Det finns tre sätt du kan berätta för oss vad du tycker:
- prata med någon på mottagningen
- skriv ett brev
- prata med patientvägledaren.
Mottagningen måste lyssna på vad du tycker. De hör av sig när de har fått ditt samtal eller brev. Du ska få svar så snart som möjligt. Svaret får inte ta längre tid än fyra veckor.
Du som har svårt att skriva själv kan ta hjälp av en anhörig, LSS-handläggare eller telefontolk.
Prata med någon på din mottagning
Prata med personalen som du brukar träffa på mottagningen. De kan ta emot dina synpunkter. Vill du inte prata med personalen kan du be att få prata med chefen på mottagningen.
Skriv ett brev
Du kan också skriva ett brev om vad som har hänt och lämna brevet på mottagningen. Eller posta det till:
Habilitering & Hälsa
Box 45436
104 31 Stockholm
Du behöver inte lämna ditt namn. Men om du vill ha ett svar behöver vi få ditt namn och adress eller telefonnummer.
Prata med Patientvägledaren
Om du inte vill kontakta din mottagning kan du höra av dig till Patientvägledaren. Patientvägledaren finns till för dig och tar emot dina synpunkter. Du kan berätta vad du har varit med om och få hjälp att kontakta vården.
Du behöver inte säga ditt namn. Men om du vill ha ett svar behöver du lämna ditt namn och adress eller telefonnummer.
Skicka brev till Patientvägledaren:
Stockholms läns sjukvårdsområde
Patientvägledare
Box 45436
104 31 STOCKHOLM
Du kan också ringa 08-123 400 40.