Vi vill veta vad du tycker

Till längre text

Är du inte nöjd med din vård? Vill du föreslå något som vi kan göra bättre? Vi vill gärna att du berättar vad du tycker. Texten är på lättläst svenska.

Prata med någon på din mottagning

Prata med personalen som du brukar träffa
på mottagningen. De kan ta emot dina synpunkter.
Vill du inte prata med personalen
kan du be att få prata med chefen på mottagningen.

Skriv ett brev

Du kan också skriva ett brev om vad som har hänt
och lämna brevet på mottagningen. 
Eller posta det till:

Habilitering & Hälsa
Box 45436
104 31 Stockholm

Du behöver inte lämna ditt namn.
Men om du vill ha ett svar
behöver vi få ditt namn och adress
eller telefonnummer.

Mottagningen måste lyssna på
vad du tycker. De hör av sig
när de har fått ditt samtal eller brev.
Du ska få svar så snart som möjligt.
Svaret får inte ta längre tid än fyra veckor.

Prata med Patientvägledaren

Om du inte vill kontakta din mottagning
kan du höra av dig till Patientvägledaren.
Patientvägledaren finns till för dig
och tar emot dina synpunkter.
Du kan berätta vad du har varit med om
och få hjälp att kontakta vården.

Du behöver inte säga ditt namn.
Men om du vill ha ett svar
behöver du lämna ditt namn
och adress eller telefonnummer.

Skicka brev till Patientvägledaren:

Stockholms läns sjukvårdsområde
Patientvägledare
Box 45436
104 31 STOCKHOLM

Du kan också ringa 08-123 400 40.