Har du frågor?
Vår frågetjänst kan mycket om habilitering och samhällets stöd vid funktionsnedsättning.
Ring 08-123 350 10
Vardagar 8.30-16.30
Habilitering och Hälsa ger stöd och hjälp till vuxna och barn som har en funktionsnedsättning. Vi stödjer och hjälper också familjer och personal. Habilitering och Hälsa är en del av Region Stockholm. Texten är på lättläst svenska.
Habilitering och Hälsa ger stöd till personer
med olika funktionsnedsättningar:
Habiliteringen ska göra så att man får det lättare
i vardagen. Man ska få hjälp att klara av saker själv,
både hemma och i samhället. Så mycket det går.
Det här kan habiliteringen kan hjälpa till med:
Behöver du eller ditt barn medicin
kontaktar ni vårdcentralen eller psykiatrin.
Habilitering och Hälsa har inga läkare
och kan inte skriva ut läkemedel.
Vår frågetjänst kan mycket om habilitering och samhällets stöd vid funktionsnedsättning.
Ring 08-123 350 10
Vardagar 8.30-16.30