Berätta vad du tycker

Till längre text

Är du inte nöjd med din vård? Vill du föreslå något som vi kan göra bättre? Vi vill gärna att du berättar vad du tycker. Den här sidan är på lättläst svenska.

Prata med någon på din mottagning

Prata med personalen som du brukar träffa på mottagningen. De kan ta emot dina synpunkter. Vill du inte prata med personalen kan du be att få prata med chefen på mottagningen.

Skriv ett brev

Du kan också skriva ett brev om vad som har hänt och lämna brevet på mottagningen. Eller posta det till:

Habilitering & Hälsa
Box 45436
104 31 Stockholm

Du behöver inte lämna ditt namn. Men om du vill ha ett svar behöver vi få ditt namn och adress eller telefonnummer.

Mottagningen måste lyssna på vad du tycker. De hör av sig när de har fått ditt samtal eller brev. Du ska få svar så snart som möjligt. Svaret får inte ta längre tid än fyra veckor.

Prata med Patientvägledaren

Om du inte vill kontakta din mottagning kan du höra av dig till Patientvägledaren. Patientvägledaren finns till för dig och tar emot dina synpunkter. Du kan berätta vad du har varit med om och få hjälp att kontakta vården.

Du behöver inte säga ditt namn. Men om du vill ha ett svar behöver du lämna ditt namn och adress eller telefonnummer.

Skicka brev till Patientvägledaren:

Stockholms läns sjukvårdsområde
Patientvägledare
Box 45436
104 31 STOCKHOLM

Du kan också ringa 08-123 400 40.