
- Temasidor
- Kort om funktionsnedsättningar
- Frågetjänst och rådgivning
- Bibliotek
- Visningsmiljö med kommunikativt och kognitivt stöd
- Habilitering & Hälsas webbplatser
- Podden Funka olika
- Material att ladda ner och beställa
- Material att ladda ner - sök själv
- Funktion i fokus
- Fakta och råd
- Frågetjänst och rådgivning
- Befintlig sida: Boka telefontid
Boka telefontid
Du kan boka en telefontid med frågetjänstens socionomer i appen Alltid öppet eller på 1177.se. Frågetjänsten svarar på frågor och ger information om samhällets stöd vid funktionsnedsättning. Samtalet journalförs och samtalstiden är upp till 45 minuter.
Boka telefontid via Alltid öppet
Ladda ner appen Alltid öppet. Scrolla ner till ”Råd och stöd om funktionsnedsättningar”. Välj ”Frågetjänsten” och klicka på ”välj”. Fyll i vem du är och hur du vill bli kontaktad.

QR-kod till Alltid öppet på Google play

QR kod till Alltid öppet på App store
Är du förälder?
Som vårdnadshavare till barn under 13 år kan du utföra ärenden för ditt barn i appen.
Boka telefontid via 1177.se
Du kan också boka tid på 1177.se. Välj "Boka tid direkt", logga in och och välj sedan ”Telefontid om samhällets stöd och skola”.
Boka tid direkt på 1177.se
Mer om bokad telefontid hos frågetjänsten
-
Du som bor i Stockholms län och har en funktionsnedsättning eller är anhörig kan boka telefontid för kontakt med frågetjänsten.
-
Du kommer att bli uppringd på den tid du bokat.
-
Det är viktigt att du anger korrekt telefonnummer.
-
Avbokning ska ske senast 24 timmar före telefontiden.
-
Om du behöver en tolk, då måste du boka telefontiden två arbetsdagar innan.
-
Du får en bekräftelse via "Alltid öppet" appen eller 1177 Vårdguidens e-tjänster.
Om du inte vill boka tid
Du kan även ringa oss på telefon 08-123 350 10, måndag-fredag 08.30-16.30. Du kan då vara anonym om du vill.