Psykoterapimottagningen

Behöver du någon att prata med?

Tycker du att livet ofta känns jobbigt?

Är det som om ingen verkar förstå dig eller orkar lyssna?

Då behöver du kanske prata med någon som lyssnar och förstår.

Man kan vara ledsen eller arg

Ibland är man ledsen utan att veta varför.

Man kan vara arg på människor fast man tycker om dem.

Man kan vara orolig och bråkig

Man kan känna sig så orolig att man inte vet vad man ska göra.

Då kanske man börjar bråka istället.

Sedan ångrar man sig och känner sig dålig.

Det är orättvist

Livet verkar så enkelt för andra.

Andra verkar kunna allt och förstår så mycket.

Själv behöver man hjälp med många saker.

Det känns orättvist.

Det känns ensamt

Andra gifter sig och får barn. 

Det kan kännas sorgligt att inte ha egen familj.

Det kan kännas ensamt att bo i en lägenhet, eller i en gruppbostad.

Man vill glömma det som är fel

Ofta blir man ledsen när man tänker på allt som känns fel.

Man har lust att glömma hur det är.

Man vill drömma sig bort.

Ibland kan man få otäcka tankar.

Kom hit om du behöver prata med någon om hur du tänker och känner

Känner du igen dig i något av det du läst?

Vill du prata med någon om dina tankar och känslor?

Vill du prata om sådant som känns svårt utan att någon annan behöver få veta?

I så fall kan du komma hit till Psykoterapimottagningen Linden.

Det gör inget om du har svårt för att prata eller förklara hur det känns.

Du kan visa på annat sätt vad du menar.

Tillsammans hjälps vi åt.

Ring först ditt habiliteringscenter

Du behöver först ringa ditt habiliteringscenter.

Prata med en psykolog eller kurator.

Tillsammans bestämmer ni vad som blir bäst för dig.

Om det bästa är att få psykoterapi på Linden hjälper ditt habiliteringscenter dig.


Du besöker oss här:

Besöksadress
Rosenlund
Tideliusgatan 12
Ingång västra entrén

Postadress
Psykoterapimottagningen Linden
Rosenlund
Box 170 56
104 62 Stockholm

Du ringer oss på telefonnummer:

08-123 35 080